Flora’s schetsboek
Stel dat Flora uit de voorstelling een schetsboek zou hebben. Ze loopt door haar kale nieuwe huis, tekent de kamers waar ze doorheen loopt, maakt allerlei nieuwe plannetjes en tekent de ideeën die in haar hoofd zitten. Van de kale ruimtes maakt Flora de mooiste nieuwe kamers waar ze zich fijn en thuis voelt!
Brainstorm met de kinderen hoe zij hun eigen kamer thuis inrichten waardoor zij zich ‘thuis’ voelen. Betrek hierin de kleuren, meubelstukken, spulletjes en andere zaken die hieraan bijdragen. Zijn er dingen die zij missen? En als er geen grenzen waren; wat zouden ze dan nog toevoegen?
In deze opdracht krijgen de kinderen het zogenaamde ‘schetsboek’ van Flora (zie printblad) waarin allerlei kamers te vinden zijn. De kinderen mogen de kamers op de manier van Flora (die dol is op de natuur!) of op geheel eigen wijze gaan versieren: op zo’n manier dat je je echt thuis voelt. Misschien wel door vrolijke behangetjes of door bijzondere meubelstukken of lichtgevende vloeren en glijbanen in het huis? Moedig hun creativiteit zeker aan, realisme is niet van belang!
Benodigdheden
- potloden/
- Printblad Flora’s schetsboek